Truskawkowe Sushi

Pewnego razu znalazłam taki konkurs i zapragnęłam mieć mikser będący w nim nagrodą. Wiedziałam, że konkurencja będzie ogromna i przepis na truskawkowy przysmak musi być oryginalny , jednocześnie smaczny i efektowny. Tego samego dnia na fanpage Pożeraczki wywiązała się dyskusja na temat sztuki robienia Sushi. Olśniło mnie w 3 sekundy!  Truskawkowe Sushi!!!! Wszystko czego potrzebowałam miałam w domu poza truskawkami. Wracając z pracy zakupiłam więc truskawki i zabrałam się do roboty!

Czas przygotowania: 1,5 godziny w tym 20 min moczenia ryżu, 20 min gotowania ryżu, 30 min studzenia ryżu

Potrzebujesz:

  • 1 szklankę krótko ziarnistego ryżu
  • 1 i 1/4 szklankę mleka
  • 3 łyżki waniliowego cukru muscovado
  • 3 płaty prasowanych wodorostów
  • truskawki

Ryż 3 krotnie wypłukał i mocz przez co najmniej 20 min w zimnej wodzie. Następnie ugotuj w mleku z cukrem. Mieszaj i doglądaj go często bo lubi kipieć. Odstaw do ostygnięcia w temperaturze pokojowej. Truskawki pokrój na ćwiartki. Sporą garść ryżu rozsmaruj na chropowatej stronie nori pozostawiając po 2 cm wolnego miejsca ze wszystkich stron (miej pod ręką wodę do płukania dłoni przy nakładaniu ryżu- będzie się kleił) środek w rządku ułóż truskawki. Zwiń Nori z nadzieniem za pomocą bambusowej maty (albo i nie, mi mata przeszkadza). Pokrój nożem na równe około 2-3 cm kawałki. Jedz zagryzając truskawkami 😉

 

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Skomentuj

