Placki Walijskie wg Nigelli

Oj miałam sporo problemów z ich usmażeniem! Pierwsza partia całkiem się rozpadła, druga spaliła, dopiero przy trzeciej i zarazem ostatniej doszłam do wprawy. W smaku bardzo słodkie i goździkowe- dla osób lubiących słodkości z aromatem- idealne.

Czas przygotowania; 45 godzina

  • 20 min chłodzenie ciasta
  • 10 min wyrabianie ciasta
  • ok 15 min smażenie- zależny ile ciasta zrobisz 😉

Potrzebujesz;

  • 125 g masła
  • 250 g mąki
  • 0.5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 jajo
  • 75 g cukru
  • 100 g rodzynek
  • 1/2 łyżeczki mielonych goździków

Z masła i mąki zrób kruszonkę. Dodaj cukier, goździki, rodzynki i proszek do pieczenia. Wymieszaj wszystko z jajkiem i chwilę powyrabiaj. Włóż do lodówki na ok 20 minut. Smaż na żeliwnej patelni (bez tłuszczu)po 4 min z każdej strony. Podczas przekładania placki mogą się rozpadać- nie przejmuj się jednak, tak jak i ja dojdziesz do wprawy 😉

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

3 thoughts on “Placki Walijskie wg Nigelli

  1. Robiłam kiedyś te ciasteczka nawet nie wiedziałam, ze to Nigelli. Mam nieco inne proporcje i zawsze wychodzą idealnie. Jedne z najlepszych jakie jadłam i do tego ekspresowe 🙂

Skomentuj

