Chutney z mango

Potrzebowałam posiadać 3 łyżki chutney i postanowiłam go wykonać. Za podrzucenie przepisu dziękuje Malince (która bloga jeszcze nie ma ale już niedługo miała będzie ;)) oraz Dupci– z dwóch przepisów wybrałam ten Malinkowy i wyszedł idealny taki jaki potrzebowałam (a do czego dowiecie się niebawem;))

Przepis na chutey znajdziecie TU 😉 Mój został nieco zmodyfikowany, ale naprawdę ciut ciut 😉

Czas przyrządzenia potrawy;

  • przygotowanie składników- 15 min
  • gotowanie chutney- 1 godzina

Razem- 75 min

Potrzebujesz;

  • 2 spore owoce mango
  • 1 szklankę octu winnego z wina białego
  • 4 ząbki czosnku
  • 6 ziaren pieprzu
  • 1 papryczka chili
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka kurkumy
  • 1 gwiazdka anyżu
  • 3/4 szklanki cukru
  • garść rodzynek

Czosnek, papryczkę chili, kurkumę i 2 łyżki octu utrzyj w moździerzu lub melakserze. Mango obierz o pokrój w kostkę. Wrzuć do garnka razem z przed chwilą roztartymi składnikami oraz tym co zostało jeszcze nie wykorzystane.  Doprowadź do wrzenia i cały czas mieszając gotuj na wolnym ogniu około godziny. Następnie przelej do słoiczków, szczelnie zakręć i odwróć do góry dnem- jeśli wlejesz jeszcze gorące chutney dekielki ładnie się zassają i twój przysmak przetrwa dłużej 😉

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

3 thoughts on “Chutney z mango

  1. Krysia pisze:

    Dobre warto zrobić i się delektować.

  2. […] Wszystko co zostało (oprócz placków) wrzuciłam do jednej miski dodałam po łyżce majonezu, mango chutney i ketchupu. Solidnie sypnęłam do tego startym zółtym […]

Skomentuj

