Domowe masło orzechowe

O fakcie możliwości samodzielnego zrobienia masła orzechowego poinformowały mnie Malinki mówiąc, że to cudny twór. Ja jako amatorka masła orzechowego wpisałam je od razu na listę „zrobić koniecznie niebawem” która jest niezmiernie długa. Zadziało się jednak tak że zapragnęłam podczas filmu zajadać się słonymi orzeszkami ziemnymi, które kupiłam w niezmiernie niskiej cenie 4 zł za kg. Orzechy okazały się nie słone a ich ilość przerosła mnie zdecydowanie!

Padło więc na przerobienie ich na masło orzechowe!

Potrzebujesz;

  • 0,7 kg orzechów
  • 3 stołowe łyżki oleju arachidowego (nie martw się że jest on drogi- będziemy go używać ale nie aż tak często jak rzepakowego)
  • sól

Orzechy podsmaż na oleju. Jeszcze gorące wrzuć do melaksera i dolewając po łyżce oleju przez komin zmiel na jednolitą masę. Pod koniec dodaj sól. Gotowe 😉

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

9 thoughts on “Domowe masło orzechowe

  1. Milena pisze:

    Świetny przepis! 😉 Dawno nie jadłam masła orzechowego.

  2. asieja pisze:

    uwielbiam domowe orzechowe i też je sobie czasem robię.

  3. Eve pisze:

    Super przepis! Całe wieki nie jadłam masła orzechowego….;(

  4. adrijah pisze:

    Chyba pierwszy raz widzę przepis na masło orzechowe z dodatkiem oleju. Akurat go mam, więc chyba spróbuję 🙂

Skomentuj

