Czekoladowe muffiny z waniliowym budyniem

Będąc szczęśliwcem który nie ma woli posiadania TV nie jestem na bieżąco z reklamami, nie orientuję się też jakie nowe cuda w stylu „pomysł na” wchodzą na rynek. Myślałam, że szczytem marketingowych wyłudzeń jest „kurczak w sosie śmietanowym” do zrobienia którego (zgodnie z instrukcją na opakowaniu) potrzebujesz; kurczaka i śmietany (co więc jest w paczce za którą płacisz ?) oraz  panna cotta do której musisz dodać jedynie mleko i śmietanę. Moja błoga niewiedza została zdruzgotana gdy dowiedziałam się o istnieniu gotowego ciasta na czekoladowe muffiny z budyniem. Postanowiłam więc takie muffiny popełnić używając nie paczki z Bóg Wie Czym, ale zwyczajnej mąki, tłuszczu, jajek i budyniu. Tych z paczki nie jadłam, ale przypuszczalnie różnią się jedynie ceną i zawartością chemii…. moje oba wskaźniki mają niskie.

Zachęcam Do niepopadania w marketingową paranoję i zaprzestania płacenia za kolorowe opakowania mrożonek i błyszczące pudełka produktów w stylu „dolej jedynie wodę a placki ziemniaczane bez ziemniaków same się zrobią”… to strasznie niezdrowe i żenująco proste ;P

Potrzebujesz;

  • 1 szklankę i 2 łyżki mąki
  • 0,5 szklanki cukru (brązowego)
  • 3/4 kostki masła
  • 0,5 szklanki mleka (do ciasta)
  • 1 szklanką mleka (do budyniu)
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 budyń waniliowy
  • tabliczkę gorzkiej czekolady

Jak to sie robi ? Szybko 😉

Masło, cukier i czekoladę rozpuścić i ostudzić. Jajka ubić wymieszać z mlekiem. Mąkę i proszek do pieczenia przesiać 4 razy. Budyń ugotować na połowie mleka jakie zasugerowano w przepisie (w standardowym budyniu będzie to szklanka).

Składniki na ciasto wymieszać;)

Do blaszki na muffinki wyłożonej papilotkami nałóż po łyżce ciasta, łyżeczce budyniu i na górę znowu łyżkę ciasta. Piecz 20 min w 200 stopniach 😉

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

One thought on “Czekoladowe muffiny z waniliowym budyniem

  1. JOLA pisze:

    Zrobiłam bardzo smaczne .Łatwo i szybko się robi .

Skomentuj

