Wieprzowa szynka z warzywami

Ot kawał mięsa zakupiony w pewnym rolnym gospodarstwie na dolnym śląsku zalegał poporcjowany w moim zamrażalniku już z dobre 4 miesiące. Z  okazji krótkiej acz intensywnej wizyty mojego P. postanowiłam owy kawał świńskiej szynki rozmrozić i przyrządzić. Wszystko szybko by nie tracić ani jednej wspólnej cennej chwili rzecz jasna 😉

Potrzebujesz;

  • kawał wieprzowej szynki 😉
  • 4 marchewki
  • 6 ziemniaków
  • 2 cebule
  • 1 główkę czosnku
  • lubczyk
  • sól
  • pieprz (mielony do zapeklowania mięsa, w całych ziarnach do warzyw)
  • paprykę ostrą

Na noc przed pieczeniem zapekluj mięso w pieprzu, papryce i lubczyku. Marchew pokrój w słupki, ziemniaki i cebulę w ćwiartki, czosnek przekrój w poprzek na pół. Warzywa wymieszaj z solą, pieprzem i papryka. Jeśli tak jak ja jesteś szczęśliwym posiadaczek Rzymskiego Garnka przed pieczeniem mocz go 2 godziny w zimnej wodzie (dzięki temu woda parująca z gliny nie da warzywom zeschnąć a szynka będzie pysznie soczysta). Na jego dno połóż zapeklowaną szynkę i przysyp warzywami. Piecz w 220 stopniach, aż marchew będzie miękka (dla pewności sprawdź też mięso)- mi zajęło to 1,5 godziny!!!

Całość dania pojechała z P. do Jaworzna 😉

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

3 thoughts on “Wieprzowa szynka z warzywami

  1. Wygląda na bardzo smaczne, rodzinne danie! Aż mi się obiadki mojej mamy przypomniały… 😉

  2. evita0007 pisze:

    Mmmmm cos wspaniałego,cos dla mnie.Piekne zdjęcia 🙂

Skomentuj

