Biszkoptowe babeczki z niespodzianką

Bardzo spodobało mi się przystrajanie muffinek więc postanowiłam zrobić ich kolejną partię, tym razem biszkoptowych z czekoladową niespodzianką. Przepis na ciasto zaczerpnęłam z książki Nigelli Lawson „Jak być domomową boginią” którą dostałam od mojego P. na mikołajki. W brew zapewnieniom autorki ciasta wyszło mało wiec do każdej babeczki włożyłam po kostce gorzkiej czekolady, ktora w piękny sposób się roztopiła robiąc w każdej babeczce czekoladowy środek.

Wykonanie ich jest piekielnie proste i powiadam Wam- nie da się tego zepsuć 😉

 

Potrzebujesz

  • 125g masła
  • 125g mąki
  • 125g cukru
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszki do pieczenia
  • 3 łyski mleka
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady

 

Na lukier

  • 1 białko z jajka
  • 1 szklanka cukru pudru

Na kwiatki i listki

  • 1 paczka pianek marshmallow
  • ok 600 g cukru pudru
  • 4 łyżki wody

Wykonanie ciasta na babeczki

 

Mąkę, proszek do pieczenia, jajka, masło i cukier miksujemy na jednolitą  masę. Dodajemy mleko i mieszamy. Masę wlewamy do formy na mufinki wyłożonej papilotkami. Mi starczyło na 12 babeczek ale gdybym zrobiła 10 byłyby wyższe. Do każdej muffinki wkładamy po kawałku czekolady i pieczemy 20 min w 180 stopniach.

Po ostygnięciu z białka i cukru pudru wyrabiamy lukier i każdą babeczkę smarujemy pędzlem.

Pianki marshmalow rozpuszczamy w kąpieli wodnej z 4 łyżkami wody. Następnie wyrabiamy masę w misce powoli dosypując cukru pudru. Jak masa jest plastyczna dodajemy barwniki spożywcze i formujemy listki i kwiatki.

 

This slideshow requires JavaScript.

 

Advertisements

6 thoughts on “Biszkoptowe babeczki z niespodzianką

  1. Eve pisze:

    Jakie śliczne, delikatne, cukierkowe… Rozmarzyłam sie;)

  2. Prezentują się niezwykle uroczo, dawno nie lepiłam z masy plastycznej na bazie pianek, dzięki za przypomnienie o niej 🙂

  3. […] Wojna o Mazurek jest już tradycją w Święta. Bitwa toczona jest o nic innego jak o jego przystrajanie. Tej Wielkanocy mogę uznać ją za wygraną! Mazurek przystrajałam z efekt super! Oczywiście kwiatki i listko robione ręcznie z masy z pianek murschmallow. […]

  4. […] bo prezentują się przepięknie, ale nic nie stoi na przeszkodzie abyś zrobił nieco zielonego lukru oraz parę czerwonych serduszek z masy w pianek […]

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: