Ziemniaczana zapiekanka z serków topionych i jajka

Ziemniaczana zapiekanka z serkami topionymi biła rekordy popularności gdy byłam studentką. Tuż po zupce chińskiej i tostach było to jedno z mich ulubionych dań. Robione niezbyt często przez okres w którym mieszkałam w akademiku ( nie miałyśmy piekarnika) zachowała szczególne miejsce w moim kulinarnym serduszku 😉 Ze względu na to, że w czwartek obiad robił P. (wyśmienite kotlety których nie udało mi się sfotografować niestety) i pozostało mu z tego posiłku trochę ziemniaków postanowiłam coś z nich zrobi. Za mało na kopytka czy pierogi ale w sam raz na zapiekankę dla 2 osób!

Potrzebujemy!

  • 4 spore ziemniaki lub 6 małych
  • 3 jajka
  • 1 serek topiony – ja miałam edamski
  • 2 łyżki mleka
  • zioła, przyprawy

Opcjonalnie

  • warzywa 😉 w moim przypadku resztka papryki z Piotrowych kotletów 😉
  • ser żółty

 

Jak to zrobić?

Szybko i łatwo ;D Ziemniaki kroimy w talarki i układamy w nasmarowanej maśle brytfance. Posypujemy przyprawami i ziołami. Na górę układamy warzywa- ja położyłam paprykę- jak nie mam warzyw to nic nie układam 😉 Jajko dokładnie mieszamy z serkiem topionym i mlekiem- musi powstać jednolita masa bez grudek. Zalewamy ziemniaki i pieczemy 30 min w 200stopniac.

Po 30 min na zapiekankę wbijamy 2 jajka- robimy sadzone na zapiekance, i pieczemy w 200 stopniach przez 15 min. Ścięte jajka solimy i pieprzymy. Ze wzgledu na mojego P. musiałam dorzycić ser żółty- jeśli robiła bym to dla siebie to sera bym już nie dawała.

Mimo długiego opisu- zapiekanka ekspresowa!!!

Smaczności ogromności!

 

 

6 thoughts on “Ziemniaczana zapiekanka z serków topionych i jajka

  1. Smaczna Pyza pisze:

    grzeczna dziewczynka, przepisy dodaje 🙂 lubię takie zapiekanki – mało roboty a dobre jedzonko

  2. monami pisze:

    robie podobna w ramach czyszczenia lodowki, lub kiedy trzeba nakarmic znajomych, a nie bardzo jest czym 😉

  3. przecinkowa pisze:

    lubię takie zapiekanki które robi się szybciochem ;D Jeden pomysł na obiad w tym tygodniu już mam 😉

  4. przecinkowa pisze:

    no i posprzątam lodówkę ;D

Skomentuj

