Makaron z dynią, szynka i parmezanem

Oryginalną wersję przepisu znaleźć możecie na blogu Pyzy. Ja go dość sporo zubożyłam, nie dałam wina i orzeszków pinini- pierwszego składnika z powodów zawodowych, drugiego z przyczyn technicznych (nie mogłam nigdzie znaleźć tych orzeszków!!)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • 500g makaronu (ja miałam rurki)
  • 800 g dyni
  • 10 plasterków szynki parmeńskiej
  • 10 łyżek startego parmezanu
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 łyżki masła
  • lubczyk
  • sól ,pieprz

Miąższ ze skóry dyni wyskrobujemy łyżką i parzymy w osolonej wodzie. Następnie zalewamy oliwą i zasypujemy lubczykiem i wkładamy do nagrzanego na 170c piekarnika na 40 min. Następnie dynie zalewamy szklanką wody, dodajemy pokrojona w kostkę szynkę, przyprawiamy pieprzem i gotujemy, aż będzie miękka i połowa wody nie wyparuje. Następnie dorzucamy do dyni makaron ugotowany na wpół twardo, 6 łyżek parmezanu i masełko. Wszystko ładnie mieszamy, nakładamy na talerze i posypujemy na górze parmezanem.

Moja wersja zyskała o wiele więcej szynki niż oryginał ale myślę że jej to tylko pomogło 😉

A za wspólne gotowanie dziękuje Pyzie, Mamie Bartka, Prezydentowej, Asi, Kulinarnej Mani, dawnemu_basikowi, Cobytuzjesc, Lonkotowi i Margoji. 

3 thoughts on “Makaron z dynią, szynka i parmezanem

  1. MamaBartka pisze:

    kolejna udana wersja 🙂

  2. Prezydentowa pisze:

    No widzisz, Babeczka! Udało się, prawda, że pyszne było? 😉

  3. BaBka pisze:

    pyszne pyszne! ale posta doadło mi okropnie!!!!

Skomentuj

