Pizza drożdżowa

Ciasto drożdżowe zawsze budziło we mnie lęk. Niewiedzieć czemu miałam w głowie informacje, że jest bardzo trudne do zrobienia. Nic bardziej błędnego! Robi się je bardzo przyjemnie i szybko! Gdyby nie to, że musi wyrastać całą procedura trwała by maksymalnie 10 min!!!

Ciasto:

  • 10 g drożdży
  • 1 ,5 szklanki mąki
  • 2 łyżki oliwy- ja dałam czosnkową
  • łyżeczka cukru
  • 1/2 szklanki wody
  • 6 łyżek mleka

Podkreslić muszę, iż przepis na ciasto zaczerpnięty został z blogu Prezydentowej– dałam o wiele mniej wody i nieco więcej mąki ale to raczej kwestia tego, że miałam mąkę 700 i pochłoneła mniej wody- chociaż… sama nie wiem 😉

Na początek rozrabiamy drożdże w ciepłym mleku z cukrem i zagęszczamy mąką-zaczyn  musi być gęsty jak śmietana. Odstawiamy zaczyn na 30 min do wyrośnięcia. Następnie mieszamy do z resztą składników (poza wodą) i wyrabiany ciasto. Wodę dolewamy jeśli ciasto jest mało kleiste. Wyrabiamy aż masa swobodnie będzie odchodziła od dłoni i miski. Rozciągamy ciasto na blaszce wysmarowanej olejem i odstawiamy na 30 min do wyrośnięcia.

Sos pomidorowy

  • pół słoiczka przecieru pomidorowego
  • łyżka oliwy czosnkowej
  • świeże oregano i bazylia
  • pieprz
  • lubczyk
  • 5 łyżek rowy

wszystko mieszamy- koniec

Ciasto smarujemy sosem i nakładamy na niego dodatki. Ja dałam:

  • 30 dkg szynki pokrojoną w paski
  • pół pora pokrojonego w paski
  • pół puszki kukurydzy
  • ser

Piekłam 20 min 1 ok 200 stopniach.Podałam z sosem czosnkowym.

4 thoughts on “Pizza drożdżowa

  1. dawny_basik pisze:

    Pięknie upieczona pizza, zjadlabym kawałek. Teraz już nie bój się drożdżowego, to ciasto wielkich możliwości i wyjątkowo pyszne!
    Pozdrawiam 🙂

  2. malin20 pisze:

    Wow… dlugo nie zagladalem, myslalem ze bedzie jeden, moze dwa nowe przepisy…a tu prosze… nawet nie wiem ile stron jest… oby tak dalej 🙂

  3. evita0007 pisze:

    O to dla mnie bardzo ciekawy i pyszny przepis.Mniammmm 🙂

Skomentuj

