Kabaczkowo-pieczarkowe kotleciki z siemiem lnianym w zielonym sosie

Kabaczki i cukinia zaczynają wychodzić mi już bokiem! Faszerowane, zapiekane, smażone! Jedyne czego tego roku jeszcze z nich nie zrobiłam to ciasto! A to przecież nie koniec sezonu na to warzywo!

Postanowiłam jednak szybko pozbyć się ostatniego zalegającego w moim domu kabaczka zrobić z niego kotleciki i placki. Prócz kabaczka zalegało mi jeszcze trochę pieczarek- powstały wiec kotleciki pieczarkowo-kabaczkowe!

 

 

Potrzebujesz:

  • 1 spory kabaczek
  • 200 g pieczarek
  • 1/2 czerwonej cebuli
  • 1/2 szklanki mąki
  • 3 jajka
  • 1/2 małej słodkiej śmietany
  • siemię lniane
  • przyprawy
  • olej do smażenia

 

Na poczatek kabaczek ścieramy na tarce na grubych oczkach i solimy. Odstawiamy na ok 30 min, aż puszczą wodę.  Odsączamy go (pozostałą po odsączeniu kabaczkową wodę zlewamy do osobnego garnka). Do odsączonych kabaczków dodajemy starte na grubych oczkach pieczarki, cebulę, czosnek, mąkę, 2 jajka. Wszsytko dokładnie mieszamy. Jeśli ciasto jest za rzadkie dodajemy mąk. Dodajemy łyżke oleju.

Tak przygotowane ciasto możemy smażyć na wiele sposobów. Ja z części zrobiłam kotleciki obtoczone w siemieniu lnianym, a z części placki smażone jak placki ziemniaczane.

Do placuszków zrobiłam zielony sos :

Wodę pozostałą z odsączania kabaczków zagotowałam. Dodałam słodką śmietanę, posiekany czosnek i przyprawy. Zagęściłam rozbełtanym jajkiem i łyżeczką mąki.

Przyprawy: ja użyłam głównie przypraw zielonych- koperku, lubczyku, bazylii, soli i pieprzu. Do placuszków i sosu dałam sporo czosnku- bo go kocham we wszystkim- stąd nabrały smaku czosnkowego. To co wy dacie do swoich kabaczka zależy tylko od was samych 😉

Smacznego kąsania kabaczkowych placuszków ;D

 

Skomentuj

