Ciasto z mikrofalówki

Dziś zwyczajnie zachciało mi się coś słodkiego więc je zrobiłam. Zazwyczaj jednak czynię ten wypiek gdy przychodzą do mnie znajomi z dziećmi, a ja akurat nie mam żadnej słodkości w domu (i w ogóle gdy przychodzi ktoś niezapowiedziany na kawę). Dzisiejszą wersję dość nieudana (kubek dobrałam zdecydowanie za mały i niemiłosiernie wypłyną) dodaję na życzenie durszlakowo-czatowej załogi =3

 

 

Aby zrobić ciasto w kubku z mikrofalówki potrzebujesz:

  • 4łyżki mąki
  • 4łyżki cukru pudru
  • 1 łyżkę kakao
  • 0,5 tabliczki rozpuszczonej czekolady
  • 1 jajko
  • 4 łyżki mleka (ja dziś dodałam wody i dało radę)
  • 3 łyżki oleju
  • 1 łyżeczką proszku do pieczenia
  • 1łyzka kandyzowanych skórek pomarańczy

Jak zawsze w moich przepisach nie jest to idealnie to co dziś dodałam do kupka. Nie jest to też przepis pierwotny, który gdzieś kiedyś znalazłam. Moje modyfikacje  uzależnione są od tego co akurat mam w domu. Jeśli nie ma kakao to rozpuszczam samą czekoladę- jakąkolwiek, z białą też jest ok. Jak nie ma oleju to rozpuszczam masło. Jak mam orzechy, dodaję orzechy. To ciasto to dobre pole do eksperymentowania!

Sposób przyżądzenia:

Wszystko ze sobą mieszamy. Wlewamy do kubka- takiego w którym zajmie ciasto 2/3 jego wysokości. Wstawiamy do mikrofalówki na 3 minuty.

Ciasto można wyciągnąć z kubka i wychodzi wtedy babeczka 😉 ja moje zdążyłam już nadjeść gdy padła prośba o przepis.

Kubek sponsoruje Piotr W. =^.^=

Smacznego łakomczuchy!

6 thoughts on “Ciasto z mikrofalówki

  1. kucharenka pisze:

    Robiłam to ciasto parę dni temu, ale u mnie składniki były w łyżeczkach a nie łyzkach
    http://kucharenka.blogspot.com/2011/08/czekoladowe-ciasto-w-5-minut.html
    rozlałam je do filiżanek, nic nie wypłynęło i było bardzo smaczne

  2. slyvvia pisze:

    Nigdy nie robiłam, ale kusi. Mimo, że wypłynęło, wygląda świetnie 😀

  3. thiessa pisze:

    Robilam to ciasto dajac zamiast oleju maslo i nie dodajac juz czekolady. Trzeba uwazac z pieczeniem, bo jak sie za dlugo potrzyma w mikrofali to sie robi za bardzo gumowe.

  4. beata pisze:

    Ja jeszcze nigdy nie robiłam takiego ciasta, ale chyba spróbuję 🙂 pozdrawiam

Skomentuj

