Babka idealna!

Przepis na babkę idealną był przeze mnie szukany długoooo. Babka cytrynowa (https://pozeraczka.wordpress.com/2011/07/30/babka-cytrynowa/) okazała się jak dla mnie za sucha. Babki u mnie w domu nie piecze się nawet na wielkanoc. Piekę to ciasto tylko ze względu na to, że mój P. kocha babki do porannej herbaty. Nie miałam jednak przepisu idealnego dla minie (dość mokrej i aromatycznej) i dla P. (takiej która można by pijać herbatą). Przepis taki został odnaleziony na blogu X (przepraszam autora nie pamiętam). I jest to jedyny przepis IDEALNY!

A o to przepis na babke idealną:

  • 4 jaja
  • 1 szklana cukru
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 1 kostka rozpuszczonego masła (na cza stygnięcia dodajemy do niego pół laski wanilii)
  • 1 gorzka czekolada

Jajka ucieramy z cukrem. Dodajemy obie mąki i proszek i miksujemy do uzyskania jednolitej masy. Następnie dodajemy ostudzone masło i dokładnie miksujemy. Do 1/3 ciasta dodajemy kakao i mieszamy dokładnie.

Do wysmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą blachy wlewamy jajpierw caisto białe a potem ciasto czarne. Pieczemy45 min ma 180 stopniach (do suchego patyczka).

Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i smarujemy pędzlem górę babki.

Smacznej babki życzy BaBka XD

7 thoughts on “Babka idealna!

  1. slyvvia pisze:

    Wygląda świetnie. Mam ochotę na taki dwukolorowy kawałek 🙂

  2. dakota pisze:

    w przepisie jest błąd… dwa razy występuje mąka pszenna…. 🙂

  3. flusso pisze:

    Pyszna, chętnie bym teraz kawałeczek do herbatki skubnęła! Albo i dwa 🙂

  4. Iza pisze:

    pysznie wygląda chętnie bym kawałeczek porwała;)

  5. beata pisze:

    Ja także kocham babkę do porannej herbaty 🙂

  6. evita0007 pisze:

    Pycha babeczka. Ja też tylko jedną umiem piec hihi,tą na oleju jest wspaniała i nie jest sucha 😉

Skomentuj

