Zapiekanka warzywna z resztek

Zostało mi trochę ugotowanych ziemniaków i marchwi z dnia poprzedniego. Miałam w szafce kukurydzę, w lodówce cebulę, w zamrażalniku szpinak i najważniejsze moje cudne gliniane naczynie zakupione na starociach za ogromną kwotę 10 zł. Postanowiłam zrobić zapiekankę warzywną.

W celu przygotowania zapiekanki z resztek potrzebujesz:

resztki;)

W moim przypadku były to ugotowane warzywa, pół puszki kukurydzy, pół cebuli, reszta szpinaku z zamrażalnika (taka resztka ni w ząb ni w oko- do jajecznicy może by stykło).

Jeśli masz takie cudowne gliniane naczynie jak ja to pamiętaj o tym aby na początek przez około godziny wymoczyć je w wodzie.

Na sam spód naczynia wrzucamy warzywa, posypujemy je pokrojoną w kostke cebulą i kukurydza. Szpinak rozmrażamy w miktofali i mieszamy z 3 łyżkami śmietany. Doprawiamy do smaku i polewamy warzywa.

Wkładamy do nagrzanego piekarnika na około 30 min. Wszystko jest ugotowane wiec chodzi tylko o to by warzywa się podgrzały a szpinak ze śmietanką ściął.

POLECAM– polujcie na glinianą brytwanke! W niej zrobienie tej zapiekanki trwa 15 min, surowe warzywa i mięso robią się 30 min bez grama tłuszczu! Wiedziały nasze babki w czym gotować hej!

 

 

4 thoughts on “Zapiekanka warzywna z resztek

  1. mopswkuchni pisze:

    Bardzo ciekawa i ekonomiczna propozycja. Takie przepisy to ja lubię!

  2. manoria pisze:

    Często z resztek można stworzyć cuda 🙂 Twoja zapiekanka pewnie była pyszna :-)POzdrawiam

  3. ohaminus pisze:

    A po co takie moczenie bryfanny? (Ja bym pewnie coś w niej zasadziła ;))

    • BaBka pisze:

      żeby woda parowała i jedzonko było pysznie soczyste- zwłaszcza w przypadku mięs. Na warzywa nie wiem jaki to ma wpływ ale nie śmiem próbować bez moczenia- jak by pękła czy coś to bym sobie do końca zycia nie wybaczyła!!!! Taka brytfanka!

Skomentuj

