Kanapki inaczej- IDEALNA PRZEKĄSKA nietylko dla dzieci

Roladki chlebowe są czymś co robiłam dziś po raz pierwszy w życiu.  Na etapie krojenia ich w plasterki powiedziałam, że po raz pierwszy i ostatni je robię (kroiły się koszmarnie), widząc miny i zachwyt gości doszłam do wniosku, że będę robiła je często! Uwielbiam być chwalona ;D

Przygotuj:

  • bagietke
  • żółty ser
  • wędlinę
  • paprykę najlepiej czerwoną- wspólnie z siostrą doszłyśmy do wniosku, że na etapie gotowanie lepsza była by gotowana marchew

Trudno jest dokładnie opisać jak się je robi więc od razu zapraszam po przeczytaniu do galerii- zdjęcia pokażą wszystkie etapy po kolei.

Na początek przekrój bagietkę  wzdłuż. Odetnij piętki- są za wąskie i za bardzo spieczone do naszej roladki. Wyłóż ją w środku serem, na ser połóż wędlinę, a na brzegu bargietki (tym miękkim mniej spieczonym) ułóż pokrojoną w paski papryką lub marchew.

Następnie zaczynając od boku, na którym jest marchew lub papryka, zacznij ją zwijać (tak jak się zwija zwykłą roladę). Musisz zrobić bardzo ciasno uważając żeby za bardzo nie popękała. Ja podzieliłam sobie bagietkę na dwie części i mimo to trochę popękała. Następnie taką roladke ciasno owijasz folią spożywczą. Pierwsza warstwa zazwyczaj się nie uda ciasno, ale następne już naciągamy i robimy jak najciaśniejsze- ja owijałam techniką skreczowania palet na jodełkę 😉

Takie gotowe roladki wkłada się na noc do lodówki (moje leżały prawie 24 h) następnie przecina się folię, roladki kroi (z papryką robi się to niewygodnie- dlatego narodził się pomysł  ugotowanej marchwi- jest miękka) nakłada na talerz i podaje dzieciom na imprezach lub dorosłym jako przekąskę- znikają w parę sekund więc warto mieć ich dużo. Mi z dwóch bagietek wyszły dwa duże talerze roladek.

Jeśli macie w domu niejadka to zaserwujcie mu takie kanapeczki- dobry sposób na ciekawe śniadanie 😉

6 thoughts on “Kanapki inaczej- IDEALNA PRZEKĄSKA nietylko dla dzieci

  1. Super pomysł roladki z bułki,super kanapki ,naprawdę podziwiam za kreatywność:)

  2. spaniale wyglądają. Musże takie synkowi zrobić 😀

  3. jerzy pisze:

    Faktycznie świetny blog. Świetne pomysły na potrawy

  4. JOLA pisze:

    Na urodzinowe przyjęcie dla wnusi super dzięki.

Skomentuj

