Cekoladowo- limonkowe ciasto bez mąki- WYŚMIENITE!

Ciasto to znalazłam za pośrednictwem właścicielki bloga a dupa rośnie (http://aduparosnie.bloog.pl/).

Chwaliłam się na facebooku, że piekę babkę cytrynową, a Dupcia napisała, że piecze eksperymentalne ciasto czekoladowo- limonkowe bez mąki i proszku do pieczenia. Pomyślałam – jak to bez mąki?! Zaczęłam szperać. Wyszperałam przepis i jestem z tego powodu bardzo szczęśliwa.

Odkryłam przepis na najcudowniejsze pod pod słońcem ciasto czekoladowe. Mokre, słodko kwaskowate o cudnym aromacie. Do tego bardzo proste i szybkie do wykonania.

 

W calu zrobienia tego cuda należy przygotować:

  • 150 g czekolady gorzkiej
  • 150 g masła
  • 6 jaj
  • szklankę cukru
  • 100 g mielonych migdałów
  • 4 łyżeczki kakao z wiatraczkiem – jest to najlepsze kakao na świecie 😉
  • 1 limonka

Na początek rozpuszczamy czekoladę i masło w kąpieli wodnej.

Jajka ubijamy z cukrem– moment w którym należy przestać ubijać to taki w którym w masie nie czuć ziarenek cukru. Do jajek dodajemy migdały i kakao. mieszamy, a potem dokładnie miksujemy. Dolewamy rozpuszczone przestudzone masło z czekoladą– miksujemy.

Z limonki zcieramy skórkę i wyciskamy sok. Dolewamy do masy i miksujemy.

Wlewamy do wysmarowanej tłuszczem formy. Pieczemy 40 min w 180 stopniach. Po upieczeniu jeszcze w blaszce pozostawiamy do wystygnięcia. Jak ciasto wystygnie wyciągamy je z blachy, dekorujemy i jemy tak szybko jak tylko potrafimy, aby nikt nas nie ubiegł 😉

Smacznego- ciasto jest WYŚMIENITE!

 

 

6 thoughts on “Cekoladowo- limonkowe ciasto bez mąki- WYŚMIENITE!

  1. St. Nowak pisze:

    o rany! – GENIALNE!!!

  2. BaBka pisze:

    a jak genialnie smakuje! jest IDEALNE!

  3. Wart wypróbowania, przepis zapisuję 🙂

  4. judik1119 pisze:

    Jestem bardzo ciekawa smaku:)

Skomentuj

