Kabaczek faszerowany

Jak obiecałam tak robię!

Kabaczkowy weekend!

Drugie danie, które bardzo polecam, jest pyszne i robi wrażenie niezmiernie skomplikowanego to kabaczek faszerowany!

Naszego kabaczka na początek myjemy i traktujemy nożem przecinając go wzdłuż na pół (proszę podejrzeć w galerii jeśli jest to niejasne). Moje połówki wyszły nierówne, ale zawsze mi takie wychodzą więc się nie przejęłam.

Kabaczka wydrążamy łyżką. Miękka część idzie szybko, twardą trzeba skrobać.

Posypujemy kabaczka w środku solą i odstawiamy na 15 min. Następnie spłukujemy sól i osuszamy środek.

Tyle tytułem przygotowanie kabaczka- zabierzmy się do gotowania!

Potrzebujemy:

4 ząbki szosnku

świerzą bazyliw

2 łyżki oliwy

2 pomidory

3 jajka

3 łyżki mięsa mielonego – miara dziwna ale nie mam wagi nei mogę zważyć

sól, pieprz,

1- 3 ząbki czosnku miażdżymy i siekamy, bazylie siekamy zalewamy oliwą pieprzymy- odstawiamy do porzesiąknięcia

2- smarujemy masa wnętrze kabaczka odstawiamy na ile chcemy- im dłużej tym lepiej

3- farsz- wnętrze kabaczka siekamy. Mięso podsmażamy na patelni gdy jest już rumiane dodajemy posiekany kabaczek i zalewę która jest w kabaczku (wygarniamy oliwe z przyprawami z jego środka w prost na patelnie). Smażymy wszystko przyprawiając do smaku aż kabaczek będzie miękki i puści wodę.  Do farszu możęmy dodać co nam się podoba i co mamy w lodówce- cebule, pieczarki, paprykę- Kabaczek faszerowany to danie twórcze. Mase odstawiamy do wystygnięcia

4- Kabaczek wstawiamy na blaszce do rozgrzanego piekarnika na  20 min. Jeśli upada, i nie chce stać prosto to możemy coś między obie połówki postawić- ja wstawiłam metalowy kubek turystyczny.

5- roztrzepujemy jajka z przyprawami i pozostałym czosnkiem. Mieszamy z zastygniętym farszem. Wlewamy do naszych kabaczków.

6-zapiekamy ok godziny. Ja w połowie pieczenia na górę poukładałam plastry pomidora.

Pamiętajcie, że to danie twórcze więc jako farsz można użyć np pieczarki i ser zółty, mięso mielone z sostem pomidorowym. Zagęścić można nie tylko jajkami. Śmietana, mąka, serek topiony, ser żółty dadzą podobny efekt. Ja lubię zagęszczać jajkami bo po upieczeniu masa jest pulchna.

Na górę dobry by był ser żółty albo mozarella, krążki cebuli lub przyprawy.

Niech was poniesie fantazja przy waszych kabaczkach!

Otagowane

Skomentuj

