Smak Austrii

Zdarzyło mi się kiedyś być w Austrii w celach zarobkowych. Będąc w samym sercu Alp w regionie zwanym Kartynią przytyłam chyba z 10 kg! Dlaczego? Strudel i rurki z kremem. Rurek z kremem nie jestem w stanie nijak odtworzyć bo to były jedyne rurki w swoim rodzaju ale strudel postaram się;)

Przepisów jest wiele na to ciasto większość nie mają one nic wspólnego ze Strudlem, udało mi się znaleźć taki o:

Na ciasto:

  • 250 g mąki
  • 1 jajo
  • 6 łyżek letniej wody
  • szczypta soli
  • 25 g masła

Na farsz:

  • 750 g jabłek
  • 100 g rodzynek
  • 50 g tartych orzechów
  • cukier
  • cynamon
  • bułka tarta ok. 3 łyżek
  • 25 g masła
  • trochę kwaśnej śmietany lub roztrzepane jajko.

http://www.gotujmy.pl/strudel-wiedenski,przepisy,55880.html

W linku cały przepis.

Na zdjęciu wygląda autentycznie, skład farszu- zwłaszcza bułka tarta i śmietana, jest wiarygodnie podobny do tego sprzed lat.

Ja się zabieram za robienie Strudla. Ktoś jeszcze?

A oto efekty popełnienia tego wypieku- slinka cieknie na wspomnienie 😉

Skomentuj

