Przegląd lodówki i szafek

Lodówkowe półki i zakamarki, są siedliskiem bakterii i zarazek,  które z ogromną szybkością przenoszą się na zdatne do spożycia jedzenie, czyniąc je całkiem niezdatnym. Dodatkowo jeśli się tego nie robi systematycznie, łatwo pozbawić się czegoś pysznego- ja dziś wyrzuciłam pół słoiczka pesto.

Dlatego przy „przeglądzie” lodówki pamiętajcie by zaglądać wszędzie i odkręcać każdy słoik, zaglądać do każdego pojemnika. Można każdy otwarty słoik czy pojemnik z jedzeniem opisywać datą otwarcia- jest to sposób który ułatwia nam współpracę z naszą lodówką.

Prócz stron typowo porządkowych w takiej lodówce często wynajdujemy dawno zapomniane jedzenie które należy spożyć jak najszybciej w związku z czym po nocach zaczynamy gotować.

Ja w mojej dziś znalazłam:

słoik zeszłotygodniowych kiełków

pół kostki twardego sera żółtego

5 ogórków gruntowych

pół słoika śmietany

pół cebuli

W szafce wyszukałam resztek różnych makaronów

Makarony ugotowałam razem w 1 osolonej wodzie

ser pokroiłam w dużą kostkę

ogórki obrałam pokroiłam w grube plastry

cebule pokroiłam w kostkę

Wszystko wymieszałam zalałam śmietaną z przyprawami i 2 łyżkami majonezu

Wyszło syte, zdrowe, kaloryczne i ekologiczne!!

Smacznego!

 

Skomentuj

