Bułkowe Knedle

Ponieważ mieszkam niedaleko pewnego marketu, w którym systematycznie jest promocja „20 bułek w cenie 10″ zalegające pieczywo jest u mnie czymś normalnym.

Składuję je w płóciennej torbie powieszonej na grzejniku. Gdy nazbiera mi się ich pół torby robię Bułkowe Knedle czyli Semmelbrosel. Tradycyjnie robi się ja z pieczywa pszennego dodaje pietruszki szczypiorku. Ja robię niekiedy i z bułek razowych- skrawam całe suche pieczywo- jak leci!

Krok1- pokrój całe suche pieczywo jakie masz na kostkę- wielkość grzanek

Krok2- zalej 1/2 szklanki gorącego mleka, przykryj przykrywką i odstaw na około 30 min, ja co jakiś czas mieszam żeby mleko zmiękczyło wszystkie kostki

Krok3- dodaj jajko, sól, pieprz, i mąke

wymieszaj i systematycznie dodawaj mąki, jeśli z masy dasz radę uformować kulkę i oderwać ją od ręki oznacza to że jest dobra.

Formujemy kulki wielkości pulpeta mięsnegom i gotujemy 20 minut we wrzącej osolonej wodzie. – wrzucamy jak woda wrze

 

Idealne do ciemnych sosów ;)

Idę robić- zachęcam do tego samego ;D

2 thoughts on “Bułkowe Knedle

  1. JOLA pisze:

    Teraz wiem co robić z czerstwym pieczywem dzięki.

  2. […] worek, w owym worku składuję systematycznie suche bułki, które zazwyczaj zużywam do robienia Semmelbrosel. Ponieważ w mojej lodówce aktualnie zalegała 1 ugotowana marchew, sporo zwiędniętego koperku i […]

Dodaj komentarz

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

